Brainport Bike Week moet regio vaker op de fiets krijgen
REGIO - Tijdens de tiendaagse campagne Brainport Bike Week van 12 tot 22 september, organiseert Brainport Bereikbaar samen met onder meer ASML, 23 activiteiten om inwoners, werkgevers en bestuurders te stimuleren vaker de fiets te pakken. Daarmee willen zij bijdragen aan een betere bereikbaarheid van de snelgroeiende regio.
De groei van de Brainportregio zorgt voor een toenemende druk op de wegen en parkeerplaatsen. Volgens de organisatie kan de fiets, vooral voor korte ritten en woon-werkverkeer, een belangrijke rol spelen bij het verminderen van de verkeersdrukte. Op het programma staan onder meer recreatieve fietstochten, sportieve evenementen en activiteiten voor jong en oud verspreid over de regio.
Programmamanager Isabelle Prohn van Brainport Bereikbaar: “De fiets is een logische oplossing voor een grote uitdaging. Met deze week laten we zien hoeveel er al gebeurt in de regio. Als inwoners, werkgevers en organisaties vaker kiezen voor de fiets, maken we samen ruimte op de weg én houden we Brainport bereikbaar.”
Nieuw dit jaar is de Brainport Bike Summit op 21 september in het Philips Stadion. Daar gaan bestuurders, ondernemers en vertegenwoordigers van overheden en kennisinstellingen met elkaar in gesprek over de rol van de fiets in de bereikbaarheid van de regio.
Tijdens de bijeenkomst worden ook de onderscheidingen voor de Brabantse Fietswerkgever van het Jaar en de Brabantse Fietsgemeente van het Jaar uitgereikt.
Weet jij nieuws van bij ons? Tip ons!
Stuur je tip, verhaal en/of foto of video naar de redactie: redactie@1kempen.nl




