NS voert aangepaste dienstregeling in vanwege hitte
REGIO - De NS zet vanaf woensdag tot en met zaterdag minder treinen in vanwege te hitte. Dit doet ze om eventuele verstoringen beter op te kunnen vangen.
Voor met name de dubbeldekstreinen kan de hitte voor problemen zorgen, legt de NS uit. Wanneer er hoge temperaturen zijn kunnen onderdelen te heet worden. Vooral als het 's nachts ook warm blijft en een trein niet kan afkoelen, kunnen storingen optreden.
Daarom rijden er vanaf woensdag minder treinen op enkele trajecten, waaronder het traject Alkmaar - Sittard (op dit traject rijden treinen onder meer langs Eindhoven en Weert).
Voor meer informatie over je reistijden wordt geadviseerd te kijken in de reisplanner (zoals ns.nl of 9292.nl).
Werkzaamheden vanaf donderdag
Daarnaast rijden vanwege werkzaamheden van donderdag 25 tot en met zondag 28 juni er tussen Eindhoven/Weert en Roermond geen treinen maar bussen.
Weet jij nieuws van bij ons? Tip ons!
Stuur je tip, verhaal en/of foto of video naar de redactie: redactie@1kempen.nl







